Vrstevnické učení bylo realizováno na škole v přírodě se dvěma skupinami žáků – s žáky 1. a 8. ročníku ZŠ. Vrstevnické učení jako takové je typ učení, kdy se děti učí od sebe navzájem – pracují ve dvojicích nebo skupinách. Často je toto učení velice efektivní, protože děti spolu mluví „stejným jazykem“, takže probíranou látku pochopí rychleji. V našem případě se navíc jednalo o učení mezi různými věkovými skupinami. Vrstevnické učení napříč ročníky na naší škole probíhá pravidelně, v letošním školním roce však bylo realizováno poprvé až v závěru školního roku (z důvodu protiepidemických opatření). Jelikož obě třídy s metodami vrstevnického učení pracují běžně na úrovni své vlastní třídy, bylo nyní cílem zkusit propojit učení mezi těmito dvěma třídami a využít potenciálu obou věkových skupin.
Videa k materiálu jsou k dispozici na:
Příloha 1: Úvodní brainstorming
Příloha 2: Pozorování rostliny
Příloha 5: Společná prezentace